Останні новини

Блог

А- Алфавіт, або з чого варто розпочати об’єднуючу комунікацію в ОТГ

 

Знаходження спільної мови на всіх рівнях, або налагодження ефективної внутрішньої та зовнішньої комунікації допоможе об’єднаним громадам втілити власну ж стратегію розвитку.

 

Та чомусь, маючи написані та ухвалені стратегії розвитку на 5-10 років, беручи участь у безлічі семінарів на теми «Ефективний SMM», «Як не губитися перед камерою»  та «Як висвітлювати реформу децентралізації в ОТГ», керівники громад продовжують хапатися за голову, чуючи словосполучення комунікаційна стратегія.

 

Не таємниця, що стратегії розвитку для ОТГ прийшли до нас із великого бізнесу. Кращі експерти Європи вивчали такі корпорації, як Google, Samsung, Apple, Tesla... Список всесвітньо відомих ТМ (торгівельних марок) можна продовжити. Усіх їх поєднує одне – наявність стратегій розвитку на десятиліття вперед.

 

Після ретельного аналізу отриману інформацію адаптували для ефективного застосування на рівні волостей (це аналог наших ОТГ у деяких країнах Європи). А потім вже ми отримали у спадок завдяки реформі Децентралізації та таким Програмам, як U-Lead, весь узагальнений досвід – і всесвітньо відомих корпорацій, і децентралізованої Європи.

 

Це дозволяє створювати нашим об’єднаним громадам порівняно швидко якісні стратегії розвитку за умови тісної взаємодії робочих груп, до яких входять усі ключові представники громади – і бізнесу, і активістів, і молоді, а також запрошених експертів із необхідним сукупним досвідом втілення Реформи.

 

Так от, щоб отримати кінець кінцем об’єднану, а не роз’єднану внутрішніми образами територіальну громаду, необхідне налагодження якісної об’єднуючої взаємовигідної комунікації. І перш, ніж дивитися по лекціях, кому і за які гроші розказати про керівництво та досягнення своєї громади, необхідно для початку налагодити комунікацію у своїй територіальній громаді, як у великій дружній сім’ї.

 

Це правда, що часто процеси об’єднання громад відбуваються дуже болісно. І часто про справжні причини принципових позицій щодо необ’єднання запрошеним експертам, які приїхали допомогти, не розповідають. Так, у одній із громад Сумської області дві адміністративно-територіальні одиниці, які ніби і поряд, і дорога між ними якісна, не захотіли об’єднатися через те, що чиновник з однієї громади колись наїхав на автомобілі на жительку іншого смт.

 

Громадських психологів, які б вирівнювали відносини у таких випадках між жителями різних сіл, не існує (поки що). Та ми всі знаємо історію Шекспіра про ворожнечу двох сімей. І всі пам’ятаємо, як закінчили Ромео і Джульєта. Можливо, з цієї історії вийшла б надзвичайно чарівна казка, зуміли би ці дві сімї об’єднатися в ОТГ заради щастя нащадків.

 

Коли ми один одного вчимося сприймати як людей, у яких є і помилки, і мрії, і головне – у яких є сім’ї, у нас з’являється така об’єднуюча сила, ми спроможні робити такі проекти в ОТГ, що нам не буде спину. Коли у громаді налагоджена спільна мова між усіма верствами населення, деякі проекти можна вирішити власними силами громади за один суботник.

 

Коли ми припиняємо тюкати школяра за те, що він сидить у смартфоні чи комп’ютері, а починаємо проявляти щирі захоплення чи інтерес, цей школяр може для вашої громади такі відеоролики робити, обробляти такі фотографії, маючи тільки смартфон та встановлену потрібну програму, він може так показати вашу громаду своїм інтернет друзям з великих міст, що вони приїдуть до ОТГ, влаштують містечко палаток, а потім «сарафанним радіо» завдяки соціальним мережам розкажуть і про людей, яких вони у вас зустріли, і як вони кололи дрова, і як риболовили, і як тягнули воду з колодязя. Бо це звичайна справа для села. А для людини з того ж Харкова чи Києва це – ціла пригода і привід зробити 10 фото для Інстаграм. Я сама зроблю 30 фото, тільки підпустіть мене до комбайна.

 

Тому, перш, ніж займатися написанням документу із назвою «Комунікаційна стратегія», я пропоную Вам видихнути і засвоїти: ефективна комунікаційна стратегія – це не стільки документ, як системне бачення ефективних, доречних та своєчасних зв’язків з різними представниками громадськості. І починати цю систему треба з себе. Навіть не з ОТГ. А з себе особисто. Люди усе відчують і підтягнуться.

 

 І друге: навіть, якщо у вас все складно зі спільною мовою, навіть якщо ви взагалі не дійшли до створення ОТГ. Видихніть. У всіх нас однакова кількість літер у алфавіті. Ними просто треба навчитися користуватися.

 

Усе важливе – можливе!

307
2019-03-05

Валерія Старикова

Фахівець з комунікаційних стратегій і тактик, голова громадської організації «Народжені в Україні», у минулому редактор ТРК