Останні новини

Новина

Екологічність – необхідність чи бізнес?

Однією з найбільш чутливих сфер для кожної людини є екологія. Вона безпосередньо впливає на наше здоров’я та якість життя.

 

Глобальний екологічний стан погіршується, тому багато зусиль сьогодні спрямовано на збереження та покращення екологічної ситуації в Україні. Двадцять перше століття - це час
технічного прогресу, який багато в чому полегшує життя завдяки новим і корисним винаходам. Але є і негативні наслідки цих досягнень, які безпосередньо позначаються на екологічній обстановці навколишнього середовища у всьому світі.


Ця проблема особливо загострилася в останнє десятиріччя, яка почала турбувати не лише екологів, а й багатьох людей. Проблему екології залучають до її вирішення відповідні організації, міністерства і служби. Зокрема, ініціюють обговорення теми збереження довкілля навіть на світських заходах, таких як вручення "Оскар", кінофестивалях, економічних форумах та на зустрічах перших осіб держав.


Неочікуваними союзниками екологів у вирішенні екологічних проблем став великий бізнес. Світовий тренд останніх років - зелений маркетинг. Його сприйняли і розвивають не тільки зарубіжні компанії, але і українські. 54% топ-менеджерів з усього світу, назвали можливість формувати позитивний імідж головним стимулом для екологічних проектів. Компанії шукають шляхи, як зберегти ресурси Землі, наприклад, стартап Hampton Creek працює над тим, щоб вирощувати м'ясо в пробірках, а японський підприємець Нобуйоші Ямасакі почав виробляти папір з каменю.


На сьогоднішній день, можна виділити такі головні еко-тренди:

1. Сонячна енергія і сонячні батареї. Все йде до того, що сонячні батареї стануть найдешевшим способом отримання енергії. Корпорації і звичайні жителі все частіше встановлюють на виробництві або будинках сонячні батареї. Згідно зі статистикою, потужність сонячної енергії зросла в 50 разів за останні 10 років. Сонячні батареї часто застосовують в рамках екологічного маркетингу готелів.

2. Еко-матеріали. Використання екологічних матеріалів на виробництві - один з найпоширеніших трендів. Компанії випускають товари в картонних упаковках відмовляються від ластикових пакетів і використовують тільки полімери, які можна переробити. Продукти все частіше випускають з приставкою ЕКО, що означає відсутність хімії та втручань на генному рівні.


3. LED-лампи. Їх активно використовують на промисловому і побутовому рівні, оскільки це енергоефективний джерело освітлення. Світлодіоди споживають в 10 разів менше електроенергії, ніж звичайні лампи розжарювання і забезпечують до 10 років постійної роботи. Крім того, вони не містять ртуті. Використання LED-ламп це один з поширених способів підтримки екологічного маркетингу на підприємстві.


4. Переробка океанічного пластику. Варто звернути увагу на міжнародні стартапи, які працюють у даному напрямі. Наприклад, компанія Solgaard створює рюкзаки, для виготовлення яких потрібно переробити 5 фунтів пластику. Ab Aeterno виготовляє годинники з екоматеріалів, які підлягають переробці: дерево чи пластик. Stella McCartney, Adidas i Norton Point − модні бренди середнього класу також підхопили тренд і впроваджують усе більше екоматеріалів у виробництво.


5. Екомода. Означає не лише відмову від шкіри і хутра, а й перехід на багатосезонний одяг. Компанія Pangaia пропонує ультраміцний, мінімалістичний і «веганський» одяг, що означає використання лише натуральних матеріалів. H&M створив екологічно чисті засоби для дбайливого догляду за одягом.


Незважаючи на ці всі тренди за оцінкою складових Індексу екологічної ефективності 2018 (The Environmental Performance Index 2018), що відображають досягнення країн у сфері управління природними ресурсами та їх раціонального використання, Україна посіла всього лише 109 місце зі 180 країн світу.


До таких безрадісних результатів доклали руку і держава, і бізнес, і навіть люди, які живуть в цій країні. Якщо звернути увагу на бізнес, то можна з впевненістю казати, що саме його націленість призводить до повного ігнорування питань збереження довкілля. Асоціація професійних екологів України виступила з гострою заявою щодо неприпустимості використання екологічних проблем для політичного піару і тиску на бізнес. Подібні тенденції можуть лише вбити економіку, але жодним чином не покращать стан довкілля. Про це в коментарі Obozrevatel заявила президент Асоціації професійних екологів України Людмила Циганок.


"Ми констатуємо, що екологія почала часто використовуватися з метою маніпуляцій. І наша головна наша мета – спонукати до того, щоби всі разом ми подумали, до чого ми прагнемо. Чи ми прагнемо до чистого довкілля, до виконання Україною всіх природоохоронних зобов’язань перед європейською спільнотою - чи ми прагнемо використовувати екологію як інструмент тиску на бізнес", - зазначила Циганок.


Сьогодні до України дійшов світовий тренд використання екології у комерційних і політичних цілях. "Цинічне використання даної теми, нарівні зі зниженням тарифів і боротьбою з корупцією - вже рутинне сьогодення, яке ми спостерігаємо у ЗМІ, і є маніпулятивною передвиборчою технологією… Звертаємося до всіх ЗМІ, до всіх партнерів, екологічних активістів, не дозволяйте формувати недостовірний інформаційний порядок для суспільства, цим ви не лише дискредитуєте самих себе, ми втрачаємо шанс на чисте і безпечне майбутнє", - йдеться в заяві.


На думку Циганок, продовження маніпуляцій на екологічних проблемах жодним чином не сприятиме їх вирішенню, а лише нашкодить. Наразі в Асоціації запрошують усіх бажаючих
представників професійного екологічного долучитися до підписання спільної заяви з вимогою припинити маніпуляції на екологічних темах.

Так, існує багато організацій та компаній, які використовують тренд екології, лише у комерційних цілях. Проте, є й такі проекти, які є безсумнівним локомотивом позитивних змін у ставленні до навколишнього середовища. Багато компаній, які розвиваються та націлені на довгострокову перспективу, повинні нести відповідальність перед суспільством. Чимало
українських компаній інвестують стільки коштів на екологічні проекти – мова йде про сотні мільйонів гривень інвестицій щороку. Саме такі компанії повинні стати взірцем для всіх підприємств, які використовують у своєму бізнесі екологію, – і не у майбутньому, а вже зараз. Адже, тільки свідоме ставлення до екологічних проблем України допоможе нам бути не тільки лідером на світових ринках, а й зберегти нашу чудову природу.

125
2019-11-13

Додати коментар