Останні новини

Новина

Про царя і перспективи розвитку Фастова і об'єднання демократичних сил.

Наприкінці вересня 2018 року загострилася  критика на міську владу – у зв'язку з прийняттям бюджету та низки рішень міською радою. Тому  чи є  зараз шляхи вирішення спірних питань? Чи діалог з більшістю в міськраді та з міським головою зайшов у глухий кут?

 

 На жаль, нормального діалогу в Фастівській міській раді не було ніколи. І взагалі, та структура управління, яка є на сьогодні в місті Фастові, не передбачає наявності нормального діалогу. Є мер. Є міська рада, абсолютна більшість голосів у якій належить одній фракції. Рішення цієї фракції ніколи не йдуть в розріз із думкою мера. У мене взагалі, чесно кажучи, є сумніви щодо того, чи існує у "промерської" фракції своя власна думка. Як там було у Радянському союзі: "Партія сказала треба, комсомол відповів – є!"? Так і тут. Нетяжук  вирішив, що буде так. Міська рада, силами однієї фракції, це рішення підтримала.

 

   За останні 3 роки не було жодного прецеденту, щоб сталося якось інакше. Іноді доходить до смішного, коли депутати з однієї фракції  все одно голосують за запропоновані проекти рішень, хоча деякі з них раніше публічно не погоджувалися з цими проектами.

 

  Інакше, ніж якимось колективним відчуттям тотального страху, я це пояснити не можу. І взагалі, ця атмосфера загального страху перед НИМ, саме вона дуже сильно відчувається в стінах міськради. І в діях депутатів, і в діях чиновників міськради. Проте він – це не Закон. Він – це Михайло Нетяжук , який побудував досить жорстку систему управління. Але ця система не має нічого спільного із самоврядуванням у правовій державі. Ця система – це, за своєю суттю, феодалізм в чистому його вигляді, де мер – це головний феодал, а не найнятий громадою менеджер, де депутати більшості – це безмовні васали головного феодала, а не представники інтересів Фастівчан. Найбільш безправні в цій схемі – саме Фастівчани, які утримують власним коштом увесь цей середньовічний цирк.

 

  Наприклад , не  так давно було   прийнято  внесення змін  до Бюджету . Але дати йому чітку характеристику дуже важко. З одного боку, якщо дивитися на чисті цифри, то і медицина, й освіта фінансуються в дуже великому обсязі. Але, якщо розібратися по суті, більша частина цього фінансування – це цільові субвенції з державного бюджету. Тобто, власне, той ресурс, який центральна влада передає для використання місцевій владі. Передає з чіткою метою: ось це – на медицину, ось це ось – на освіту. Більше нікуди витратити ці кошти ніхто не має ніякого права. Інша справа – це власні ресурси міста. Можна витратити на ремонт доріг, заміну труб, реконструкцію житлового фонду. Можна будувати нові дитячі садочки, приводити до ладу лікарні та поліклініки, ремонтувати школи. Грошей у міському бюджеті – більш, ніж достатньо. Але замість всього цього, у нас почалося своє "будівництво століття" - реконструкція центральної площі,   фонтани.

 

Адже виходить, що  це набагато потрібніша місту, аніж придбання медичного обладнання для  лікувальних закладів, на що в міському бюджеті передбачено всього-навсього   декілька мільйонів. І подібних порівнянь, на жаль, можна знайти дуже багато. Ну як дахи, що протікають? Як поліклініки, лікарні, садочки і школи? Поки зачекають! У міської влади, вочевидь, є свої пріоритети. Саме тому, бюджет цього року можна охарактеризувати одним містким словом.

 

Чи є альтернатива? Безумовно є! Фінансувати масштабні інфраструктурні проекти. Вирішувати найгостріші екологічні проблеми, сміттєзвалищем ,очисними спорудами . Серйозно зайнятися ремонтом водопровідних мереж, щоб більше не повторювалися історії з  "гейзерами" . Ну і, безумовно, нормально фінансувати медицину та освіту. Не за залишковим принципом. Не з того розрахунку, що батьки все одно знайдуть по 500 грн. на ремонт класу, а пацієнт у лікарні - все одно заплатить 40 грн. за рентгенівську плівку. І все це – абсолютно реально. Просто потрібно трохи зменшити апетити міських чиновників. Але поки що, як бачимо, їхні апетити лише зростають...

 

Багато Фастівчан  регулярно приходять на прийоми  до депутатів  міськради  зі своїми повсякденними проблемами – розбиті внутрішньоквартальні дороги, протікаючі дахи, незаконні забудови. І кожну проблему, безумовно, ми намагаємося допомогти вирішити. Так, нещодавно , вдалося зупинити незаконне будівництво на території  орендованої  землі  «Вечірнього  ринку».  І таких прикладів досить багато. Всі вони доводять, що навіть перебуваючи в реальній опозиції до міської влади, можна ефективно захищати права мешканців міста і досягати результати.

 

    Мета роботи будь-якого депутата міськради – це домагатися вирішення проблем мешканців міста. А все це можливо тільки в тому випадку, якщо місто буде розвиватися. Але місто має розвиватися не хаотично. Сьогодні ми раптом хочемо найкращий фонтан. А тепер раптом хочемо найкрутіший басейн. А завтра раптово захочемо збудувати закритий зимовий каток  , щоб "освоїти" ще кілька мільйонів з міського бюджету. Все це більше схоже на історію з Нью-Васюками з "12 стільців". При цьому – маса проблем не вирішується.

 

Перш за все, міська інфраструктура – це те, чому необхідно приділяти основну увагу. Сьогодні, саме це – пріоритет № 1 не лише для Фастова , але й для всіх середніх  міст.

 

Інженерні комунікації та мережі. Адже це – робота на майбутнє, а не на сьогоднішній піар. Ніхто не побачить нових труб і не скаже, який мер молодець. Проте, всі продовжують платити за втрати тепла і "фонтани", що б'ють з-під землі.  Наступний ключовий момент – це соціальна інфраструктура: лікарня, поліклініка, школи і дитячі садки. У нашого міста – достатньо коштів. Достатньо, щоб відремонтувати  з нуля  лікарні і школи. Достатньо, щоб купувати сучасне медичне обладнання. Достатньо, щоб у садочках був весь необхідний інвентар, а не так, як зараз – "якщо не хочете, щоб Ваші діти гралися на холодному лінолеумі, потрібно скинутися по 100 грн. на новий килим.

 

   Окремий важливий момент – це створення умов для розвитку бізнесу. Без купи довідок, узгоджень і десятків кабінетів. Все повинно бути максимально простим, зрозумілим і прозорим. Спілкування з чиновником повинно бути зведене до мінімуму. Правила – одні для всіх. Місто має бути привабливим для того, щоб відкривати новий бізнес, розвивати виробництво, створювати робочі місця. Все це – досить реально. Просто потрібно кардинально змінити підхід.

 

      Ще є таке важливе поняття як "репутація". У нашій політиці, щоправда, про це поняття протягом довгих років згадувати було не прийнято. Хоча, у всіх цивілізованих розвинених країнах, на які ми прагнемо рівнятися, саме репутація політика є дуже важливим фактором. Дуже хотілося б, щоб і ми до цього прийшли.

 

   Всіх тих, хто боровся за те, щоб тут була Україна. Всіх тих, хто вистояв і зберіг свої переконання. Я вважаю, що нам багато що вдалося. Безумовно, багато чого не вдалося або сталося не так, як ми це собі уявляли. Але ми ще не перемогли. Зараз не час розбиратися між собою, хто – найрозумніший, хто – найкрасивіший, а хто – найбільший патріот. Адже як серед міських чиновників, так і серед місцевих  депутатів все ще є велика кількість перефарбованих казнокрадів, які не прогавлять можливість перефарбуватися в черговий раз.

 

     Саме тому на нас чекає важкий довгий шлях. Саме тому зараз, як ніколи, важливо об'єднатися. Об'єднатися, щоб побудувати нормальне, українське, європейське місто – Фастів , яким ми всі зможемо пишатися!

Автор матеріалу:  Олександр Замула.

1520
2018-10-03

Додати коментар