Останні новини

Новина

Крах вугільної галузі?

На 2019 рік "Укрзалізниця" були анонсовала плани по впровадженню автоматичної індексації тарифів на перевезення вантажів та рівень індексу цін виробників промислової продукції. В УЗ мають намір провести підвищення чотири рази за рік: перший етап на 14,2% планувався на 1 лютого, але дату змістили на місяць, а, судячи з останнього коментарю фіндиректора УЗ, - вона відбудеться в квітні. Наступні ж етапи індексації намічені на 1 травня, 1 серпня і 1 листопада.

 

Ініціативу "Укрзалізниці" підтримало Міністерство інфраструктури України - 15 лютого на сайті відомства з'явилося повідомлення про оприлюднення наказу МІУ "Про внесення змін до Коефіцієнтів, що застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом в межах України та пов'язані з ними послуги".

 

Представники бізнесу вже сказали своє заперечне «ні»  чергового підвищення тарифів. Мають причини хвилюватись і  металурги,  і енергетики,  і  харчовики,  і зерновики.



У зв’язку із запланованою індексацією, як відзначають в Європейській Бізнес Асоціації (ЄБА), бізнесу пропонується зростання регульованого залізничного тарифу на рівні 23% за рік, що збільшить витрати вантажовідправників на 11,7 млрд грн в щорічному вимірі.

 

Автоматична індексація, фактично, виключає бізнес з дискусії про збільшення залізничного тарифу і дозволяє ж / д монополісту необмежено збільшувати витрати вантажовідправників, - переконані в бізнес асоціації (Авт. - ЄБА).
 
Представники зернового бізнесу заявили що підвищення тарифів на залізничні перевезення призведе тільки до ще більшого відтоку зернових перевезень на автомобільний транспорт.

 

Представники металургійної галузі вважають, що введення автоматичної індексації тарифу на вантажоперевезення на індекс промислових цін призведе до додаткового зростання витрат для промислових виробників на 12,7 млрд гривень.



За словами голови Федерації металургів України Сергія Біленького «Додаткові витрати на грузоотправку знижують конкурентноздатність українських виробників. Зокрема, ціни продукції, виробленої підприємствами ГМК, прямо залежать від світової кон'юнктури. Незважаючи на зростання витрат, зокрема, на грузоотправку, виробники не можуть підвищити ціни, тому що їх продукцію не стануть купувати».

Варто додати, що і представники харчової галузі в свою чергу також виступають проти підвищення тарифів. За їх міркуванням: "Це, фактично, вбиває експорт харчової промисловості з урахуванням транзитної війни з Росією, яка незаконно блокує транзит по своїй території, закриваючи української продукції доступ на ринки Центральної Азії".


Найгірше на новину про підняття тарифів відреагували представники вугільної галузі, та заявили, що запровадження автоматичної індексації тарифу на залізничні вантажоперевезення на індекс промислових цін завдасть збитки держпідприємствам та може призвести до краху галузі.

 

В той же час, як вважає голова Центрального комітету профспілки Віктор Турманов: «Захотілося підняти – і підвищують тарифи. Проте такі рішення слід приймати зважено, обдумано, із запрошенням експертів і профспілок, і на такій нараді потрібно обговорювати такі ініціативи. У нас і так вугілля неконкурентоспроможне, а з такими рішеннями галузі взагалі загрожує загибель».

 

Він переконаний, що «Укрзалізниця» створює для себе кращі умови, а ось на інших суб’єктів ринку не звертає жодної уваги. І доповнив своє міркування, тезами про те, що: «Повинна бути збалансована політика з транспортних перевезень. У держшахт сьогодні і так немає грошей – ні на зарплату, ні на розвиток, а тут ще й тарифи на перевезення. Ми категорично проти».

 

Фото: from-ua.com

1450
2019-02-25

Додати коментар