Останні новини

Новина

Довгоочікуваний законопроект у Верховній Раді

13 березня на засіданні профільного Комітету Верховної Ради відбулася презентація надважливого урядового законопроекту «Про адміністративну процедуру». Надважливого тому, що він є ключовим для євроінтеграції та подальшої фінансової підтримки реформи з боку ЄС.

 

Чому Закон «Про адміністративну процедуру» потрібний усім

Вимоги принести довідку для довідки, відмови без пояснень, «загублені» заяви та розведення руками. Знайомо? Це залишки радянської системи «чиновник завжди правий». Між іншим, такого ставлення з боку представників держави до підприємця та громадянина немає в жодній країні Європи.

 

Як застаріла система  працює зараз?

Сьогодні різні міністерства, служби, органи місцевого самоврядування тощо приймають рішення за різними процедурними порядками, часто відомими тільки їм. У свою чергу, що більше правил, тим більша вірогідність громадянину, підприємцю, довгоочікуваному інвестору щось не помітити та зробити помилку, наслідком якої можуть бути відмови у видачі документів, перенесення строків на невизначений термін, перевірки та штрафи.

Як наслідок, одні ідуть на прийом до міських голів, які відкладають свої справи, аби розглянути питання; інші до суду; треті кладуть гроші в конверт; четверті безуспішно оббивають пороги і дорікають на систему усім. Це нівечить імідж нашої держави всередині себе ж, ще й дає широкі можливості для  корупції.

 

Чому тоді цей довгоочікуваний Закон вже понад 20 років не приймають?

Саме через розповсюдженість корупційних схем майже 20 років недобросовісні чиновники роблять усе, щоб єдиний рамковий Закон «Про адміністративну процедуру» замість десятків правил та актів не прийняти.

 

Як в ЄС вирішили це питання

В країнах ЄС вже давно кодифікували принципи та правила у законах про адміністративну процедуру. Першою це зробила Австрія майже 100 років тому.

 

Що зміниться із прийняттям Закону у нашій державі?

Будуть уніфіковані принципи взаємодії громадян та бізнесу з органами влади. Відносини будуватимуться на принципі ПОВАГИ. ЧИНОВНИКИ будуть зобов’язані обґрунтовувати і пояснювати свої дії, тим паче – бездіяльність.  ГРОМАДЯНИ зможуть поставити під сумнів дії чиновників, отримають право бути вислуханими при загрозі негативного рішення, а також більше не змушені будуть витрачати свій час та нерви на отримання довідок для довідок із даними, які і так вже є у базі органів влади.

 

Що це значить конкретно для мене?

Якщо раніше після зміни прізвища для отримання айдікартки у ЦНАПі вам необхідно було отримати виписку про місце прописки в іншому кабінеті у тому ж ЦНАП та витратити дні, а іноді й тижні на очікування, тепер вас ніхто не змусить це робити, адже дані про місце вашого проживання є в базі.

Згідно із Законом, державний орган не має права вимагати в громадянина інформацію, яку вже має у володінні держава в особі іншого органу.

 

Що робити, якщо «довідку для довідки» все одно вимагатимуть?

Тепер вам достатньо буде написати заяву. У Законі для цих випадків є:

Стаття 46, згідно з якою вам достатньо подати заяву в будь-якій формі (усній, письмовій чи електронній)  до того органу, де порушили ваше питання.  У ній має міститися назва органу, ваші дані (ПІБ, адреса, контакти) та зміст порушеного питання у довільній та максимально спрощеній формі. Навіть більше. Адміністративний орган має вам сприяти в оформленні та поданні заяви.

Стаття 49, у якій написано, що вам не може бути відмовлено у прийнятті заяви. При поданні заяви особисто на ваше прохання адміністративний орган видає письмове підтвердження про прийняття заяви із зазначенням дати та номера її реєстрації, крім випадків, коли справа вирішується невідкладно.

А ще у Статті 50 написано, що заява не може бути залишена без руху на підставі того, що ви не надали документи, що містять або доводять факти, які зберігаються в офіційному реєстрі, який ведеться цим або іншим адміністративним органом.

 

Думка експертів

«Ефективність  адміністративних процедур в Україні оцінена в 0 балів з 5 – такі результати опубліковано у звіті SIGMA, поважного світового аналітичного центру. Сьогодні зручність сервісу є життєво необхідною умовою роботи бізнесу. Очікування громадян зростають і застарілі процедури викликають роздратування. Щоб відповідати вимогам часу, держава має змінюватися разом із суспільством. Адмінпослуга має бути такою ж простою, як замовлення в інтернет-магазині.

Подібна практика вже реалізована у Швеції, Ірландії, Фінляндії, Бельгії, Швейцарії, Люксембурзі, Нідерландах, Канаді, США, де електронний обмін даними вже визнаний найефективнішим шляхом держуправління. Така модернізація адмінпослуги має бути не виключенням, а правилом для України.», - вважає Людмила Рабчинська, керівник сектору політики та реінжинірингу Офісу реформи адміністративних послуг.

Проект Закону «Про адміністративну процедуру» внесено на порядок денний Верховної Ради. Маємо надію, цього разу для його прийняття та задоволення нагальних потреб суспільства депутатам вистачить політичної волі.

                                                                                                                                                                                                                                                                        Фото взято з сайту:enefcities.org.ua

 

1648
2019-04-17

Додати коментар